Корм для кошек Шеба

Biblical tradition

The two names Sheba (spelled in Hebrew with shin) and Seba (spelled with samekh) are mentioned several times in the Bible with different genealogy. For instance, in the Generations of Noah Seba, along with Dedan, is listed as a descendant of Noah’s son Ham (as sons of Raamah, son of Cush). Later on in the Book of Genesis, Sheba and Dedan are listed as names of sons of Jokshan, son of Abraham.
Another Sheba is listed in the Table of Nations as a son of Joktan, another descendant of Noah’s son Shem.

There are several possible reasons for this confusion. One theory is that the Sabaean established many colonies to control the trade routes and the variety of their caravan stations confused the ancient Israelites, as their ethnology was based on geographical and political grounds and not necessarily racial. Another theory suggests that the Sabaeans hailed from the southern Levant and established their kingdom on the ruins of the Minaeans. It remains a theory however and cannot be confirmed.

The most famous claim to fame for the biblical land of Sheba was the story of the Queen of Sheba, who travelled to Jerusalem to question King Solomon, arriving in a large caravan with precious stones, spices and gold (). The apocryphal Christian Arabic text Kitāb al-Magall («Book of the Rolls»), considered part of Clementine literature, and the Syriac Cave of Treasures, mention a tradition that after being founded by the children of Saba (son of Joktan), there was a succession of 60 female rulers up until the time of Solomon.

Josephus, in his Antiquities of the Jews, describes a place called Saba as a walled, royal city of Ethiopia that Cambyses II renamed as Meroë. He writes that «it was both encompassed by the Nile quite round, and the other rivers, Astapus and Astaboras», offering protection from both foreign armies and river floods. According to Josephus it was the conquering of Saba that brought great fame to a young Egyptian prince, simultaneously exposing his personal background as a slave child named Moses.

References

  1. Finkelstein, Israel; Silberman, Neil Asher (2007). David and Solomon: In Search of the Bible’s Sacred Kings and the Roots of the Western Tradition. Simon & Schuster. p. 171.
  2. Kitchen, Kenneth A. (1994). Documentation for Ancient Arabia. The World of Ancient Arabia Series. Part I. Chronological Framework and Historical Sources. Liverpool University Press. p. 110.
  3. D. H. Müller, 1891; Mordtmann, Himyarische Inschriften, 1893, p. 53.
  4. Javad Ali, The Articulate in the History of Arabs before Islam Volume 2, p. 420.
  5. Genesis 10:7.
  6. Genesis 25:3.
  7. Genesis 10:28.
  8. Javad Ali, The Articulate in the History of Arabs before Islam Volume 7, p. 421.
  9. HOMMEL, Südarabische Chrestomathie (Munich, 1892), p. 64.
  10. Josephus, Antiquities of the Jews II.10.
  11. Qur’an 50:14
  12. ^ Yosef Tobi (2007), «QUEEN OF SHEBA», Encyclopaedia Judaica, 16 (2nd ed.), Gale, p. 765
  13. ^ E. Ullendorff (1991), «BILḲĪS», The Encyclopaedia of Islam, 2 (2nd ed.), Brill, pp. 1219–1220
  14. A. F. L. Beeston (1995), «SABAʾ», The Encyclopaedia of Islam, 8 (2nd ed.), Brill, pp. 663–665
  15. Haïm Zʿew Hirschberg; Hayyim J. Cohen (2007), «ARABIA», Encyclopaedia Judaica, 3 (2nd ed.), Gale, p. 295
  16. Brannon M. Wheeler. «People of the Well». A-Z of Prophets in Islam and Judaism.
  17. Edward Ullendorff, Ethiopia and the Bible (Oxford: University Press for the British Academy, 1968), p. 75.
  18. Stuart Munro-Hay, The Quest for the Ark of the Covenant: The True History of the Tablets of Moses.
  19. Donald N. Levine, Wax and Gold: Tradition and Innovation in Ethiopia Culture (Chicago: University Press, 1972).
  20. Israel Finkelstein, Neil Asher Silberman, David and Solomon: In Search of the Bible’s Sacred Kings and the Roots of the Western Tradition, p. 167.
  21. «Archaeologists find clues to Queen of Sheba in Nigeria», Nigeria News, 4 June 1999.

Состав

Визуально корм для кошек Шеба напоминает простые нарезанные кусочки мяса. Однако это не совсем так, ведь в его состав входят всевозможные добавки из различных продуктов. Производитель утверждает, что все они имеют только натуральное происхождения. Именно поэтому применяется Шеба для котят и взрослых особей, что улучшает здоровье и нормализует пищеварение кошки.

Как правило, главным компонентом является именно мясо, именно этот фактор и отличает от подобных вариантов эконом-класса. Плюс ко всему на упаковке указана информация об использовании только свежего мяса, которое не было предварительно заморожено. Более детально с составом можно ознакомится также на обратной стороне пакета или банки, можно увидеть следующие продукты:

  1. Тапиока. Этот элемент является мукой, получают её из корневища маниоки. В состав продукта входит крахмал, он позволяет животному ощутить сытость, а также клетчатка, она нужна для нормализации пищеварительных процессов.
  2. Серосодержащая кислота (таурин). Данный компонент нередко встречается в продуктах диетического питания. Вещество способствует нормальному функционированию сердечной мышцы, стимулирует органы пищеварительной системы и положительно действует на зрительные способности.
  3. Растительный жиры способствуют визуальному улучшению шерсти животного, обеспечивая шелковистость и блеск.
  4. Жирные ненасыщенные кислоты Омега 3-6-9 – очень важный компонент для нормализации процессов обмена в организме.
  5. Витамин Е – самый важный антиоксидант, напрямую оказывает воздействие на процесс регенерации.

Мнение ветеринаров таково, что представители кошачьих должны вместе с пищей получать необходимый объем белков животного происхождения, состав корма для кошек Шеба может сделать это в полной мере. Положительным моментом является то, что консервы не имеют сои и другие растительные белки. Влажный рацион от данного производителя по праву считается универсальным, его применяют для питания взрослых животных и малышей, возраст которых более 1-го месяца.

Где купить корма Шеба

Кроме обычных зоомагазинов и гипермаркетов, можно воспользоваться рейтингом интернет зоомагазинов, размещенных на нашем сайте по адресу http://www.kotodom.ru/ratings/zoomagaziny/

Учитывая все отзывы и пожелания ветеринаров относительно корма для кошек «Шеба», можно прийти к выводу, что производимая продукция обладает высоким качеством и подходит всем питомцам. Но прежде, нужно ознакомиться с представленной линейкой товаров и выбрать тот вид, который больше всего заинтересует животное: с кроликом, морскими деликатесами или курицей. Лучше всего компоновать несколько видов, чтобы кошка получала все необходимые полезные вещества при питании и кормом, и дополнительными смесями.

Реклама Sheba 2017 | Шеба — Сопротивление бесполезно

Питание кошек всегда широко обсуждалось на нашем форуме и вот лишь некоторые темы, где упоминался корм Шеба с отзывами как простых покупателей, так и ветеринаров:http://forum.kotodom.ru/topic2955.htmlhttp://forum.kotodom.ru/topic3307.htmlhttp://forum.kotodom.ru/topic6564-570.htmlhttp://forum.kotodom.ru/topic3278-30.html тут даже было голосование в свое время)

Speculation on location

The location of the kingdom mentioned in the Bible was long disputed. Israel Finkelstein and Neil Asher Silberman suggest that the kingdom was located in southern Arabia.

Owing to the connection with the Queen of Sheba, the location has become closely linked with national prestige, and various royal houses claimed descent from the Queen of Sheba and Solomon. According to the medieval Ethiopian work Kebra Nagast, Sheba was located in Ethiopia. Ruins in many other countries, including Sudan, Egypt, Ethiopia and Iran have been credited as being Sheba, but with only minimal evidence. Even a massive earthen monument of the Yoruba people in Nigeria known as Sungbo’s Eredo is held by Yoruba oral tradition to have been built in honour of the powerful aristocrat Bilikisu Sungbo, who is often said to have been Queen Bilqis.

Muslim tradition

In the Quran, Sheba is mentioned in surat an-Naml in a section that speaks of the visit of the to Solomon. The Quran mentions this ancient community along with other communities that were destroyed by God.

Bilqis reclining in a garden, Persian miniature (ca. 1595), tinted drawing on paper

Illustration in a Hafez Frontispiece Depicting Queen Sheba, Walters manuscript W.631, around 1539

In the Quran, the story essentially follows the Bible and other Jewish sources. Solomon commanded the Queen of Sheba to come to him as a subject, whereupon she appeared before him (an-Naml, 30–31, 45). Before the queen had arrived, Solomon had moved her throne to his place with the help of one of his men who had knowledge from the scripture(Quran 27:40). She recognized the throne, which had been disguised, and finally accepted the faith of Solomon.

Muslim commentators such as al-Tabari, al-Zamakhshari, al-Baydawi supplement the story at various points. The Queen’s name is given as Bilqis, probably derived from Greek παλλακίς or the Hebraised pilegesh, «concubine». According to some he then married the Queen, while other traditions assert that he gave her in marriage to a tubba of Hamdan. According to the Islamic tradition as represented by al-Hamdani, the queen of Sheba was the daughter of Ilsharah Yahdib, the Himyarite king of Najran.

Although the Quran and its commentators have preserved the earliest literary reflection of the complete Bilqis legend, there is little doubt among scholars that the narrative is derived from a Jewish Midrash.

Bible stories of the Queen of Sheba and the ships of Ophir served as a basis for legends about the Israelites traveling in the Queen of Sheba’s entourage when she returned to her country to bring up her child by Solomon. There is a Muslim tradition that the first Jews arrived in Yemen at the time of King Solomon, following the politico-economic alliance between him and the Queen of Sheba. However, that tradition is suspected to be an apologetic fabrication of Jews in Yemen later transferred to Islam, just like many other traditions.

Muslim scholars, including Ibn Kathir, related that the people of Sheba were Arabs from South Arabia.

Bibliography

  • Alessandro de Maigret. Arabia Felix, translated Rebecca Thompson. London: Stacey International, 2002. ISBN 1-900988-07-0
  • Andrey Korotayev. Pre-Islamic Yemen. Wiesbaden: Harrassowitz Verlag, 1996. ISBN 3-447-03679-6.
  • Kenneth A. Kitchen: The World of Ancient Arabia Series. Documentation for Ancient Arabia. Part I. Chronological Framework & Historical Sources. Liverpool 1994.
  • Andrey Korotayev. Pre-Islamic Yemen. Wiesbaden: Harrassowitz Verlag, 1996, ISBN 3-447-03679-6.
  • Walter W. Müller: Skizze der Geschichte Altsüdarabiens. In: Werner Daum (ed.): Jemen. Pinguin-Verlag, Innsbruck / Umschau-Verlag, Frankfurt am Main 1987, OCLC , S. 50–56.
  • Walter W. Müller (Hrsg.), Hermann von Wissmann: Die Geschichte von Sabaʾ II. Das Grossreich der Sabäer bis zu seinem Ende im frühen 4. Jh. v. Chr. (= Österreichische Akademie der Wissenschaften,Philosophisch-historische Klasse. Sitzungsberichte. Vol. 402). Vienna: Verlag der österreichischen Akademie der Wissenschaften, 1982, ISBN 3-7001-0516-9.
  • Jaroslav Tkáč: Saba 1. In: Paulys Realencyclopädie der classischen Altertumswissenschaft (RE). Band I A,2, Stuttgart, 1920, Pp. 1298–1511.
  • Hermann von Wissmann: Zur Geschichte und Landeskunde von Alt-Südarabien (Sammlung Eduard Glaser. Nr. III = Österreichische Akademie der Wissenschaften, philosophisch-historische Klasse, Sitzungsberichte. Band 246). Vienna: Böhlaus, 1964.
  • Hermann von Wissmann: Die Geschichte des Sabäerreiches und der Feldzug des Aelius Gallus. In: Hildegard Temporini: Aufstieg und Niedergang der Römischen Welt. II. Principat. Ninth volume, First halfvolume. De Gruyter, Berlin/New York 1976, ISBN 3-11-006876-1, p. 308
  • Pietsch, Dana, Peter Kuhn, Thomas Scholten, Ueli Brunner, Holger Hitgen, and Iris Gerlach. «Holocene Soils and Sediments around Ma’rib Oasis, Yemen, Further Sabaean Treasures.» The Holocene 20.5 (2010): 785-99. Print.
  • «Saba'», Encyclopædia Britannica, 2013. Web. 27 September 2013.

Ethiopian and Yemenite tradition

In Ethiopian tradition, the Sheba (Saba in Ethiopic) who was Joktan’s son is considered their primary ancestor, while Sabtah and Sabtechah, sons of Cush, are considered the ancestors of the Cushites.

Traditional Yemenite genealogies also mention Saba, son of Qahtan; however, they claim Sabaean descent not from him, but from yet another Saba not mentioned in scripture who was said to be a grandson of Ya’rub and a great-grandson of Qahtan.

In the medieval Ethiopian Kebra Nagast, Sheba was located in Ethiopia. Some scholars therefore point to a region in the northern Tigray Region and Eritrea, which was once called Saba (later called Meroë), as a possible link with the biblical Sheba.Donald N. Levine links Sheba with Shewa (the province where modern Addis Ababa is located) in Ethiopia.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: